העצרת הכללית של האו"ם התכנסה: "הלחימה חייבת להפסיק מיד"

    שלמה ריזל 3 Comment on העצרת הכללית של האו"ם התכנסה: "הלחימה חייבת להפסיק מיד"

    על רקע המצב ההסלמה בין ישראל לחמאס, התכנסה העצרת הכללית של האו"ם | מזכ"ל האו"ם: "הלחימה חייבת להפסיק מיד" | שר החוץ הפלסטיני האשים את ישראל ב'טבח', השגריר ארדן נטש את המליאה במחאה | מתעדכן

    אולם העצרת הכללית של האו"ם צילום: ויקיפדיה
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כמה שעות הסתיים הדיון בעצרת הכללית של האו"ם בנושא ההסלמה הביטחונית בין ישראל לחמאס בעזה. נשיא העצרת הכללית, וולקן בוזקיר אמר בפתח העצרת: "תפקיד העצרת הוא לתת אור בקצה המנהרה לפלסטינים ולישראלים. העצרת הכללית חייבת למלא את תפקידה ולספק יותר מרק מילים – אנו צריכים לתת לפלסטינים את התחושה שאנו שומעים אותם ומטפלים בבעיות שלהם".

    מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש קרא להפסיק את הלחימה באופן מיידי: "הימים האחרונים היו ימים מסוכנים בעזה ובשטחים ובישראל – הלחימה חייבת להפסיק מיד, הצדדים חייבים להתחיל בהפסקת אש".

    לאחר מכן, עלה לנאום שר החוץ הפלסטיני ריאד אל מאליכי שמונה לתפקידו באופן חוקי למחצה ומכהן כשר בממשלה שלא נבחרה בבחירות דמוקרטיות כבר למעלה מחמש עשרה שנה. הוא האשים את ישראל ב'טבח', זאת על אף שהיא עושה הכל על מנת לפגוע בתשתיות טרור בלבד וזאת בכדי לעצור את פשעי המלחמה שמבצע ארגון הטרור חמאס בירי על אוכלוסייה אזרחית: "המסר מכאן ברור – הפסיקו את הטבח".

    עוד אמר אל מאליכי: "ישראל לא מתנצלת, היא חושבת שזו זכותה להרוג אוכלוסייה אזרחית. ישראל הרגה 65 ילדים, 50 זקנים, הורסת בתי ספר וממשיכה לעבור על החוק הבינלאומי. מי שאומר שלישראל יש זכות להגן על עצמה -על מה אתם מדברים? ישראל היא מדינה כובשת. ישראל שואלת מה אם הערים שלכם יופגזו – אבל מה תעשו אם יכבשו אתכם?" נמשיך להגן על אל אקצא. הממשל הנוכחי לא מאמין בפתרון שתי המדינות, הוא ממשיך לכבוש ולהתעלם מההסכמים. בלי להביא את ישראל בפני בית דין, היא תמשיך להתנהג כאילו היא מעבר לחוק. זה הזמן לספק הגנה בין-לאומית לפלסטינים".

    במהלך נאומו של אל מאליכי, שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן נטש את מליאת העצרת במחאה על דבריו של שר החוץ הפלסטיני. שמכהן בתפקידו שנים ארוכות למרות שמונה על ידי ראש ממשלה בממשלת מעבר שלא נבחרה בהכרעה דמוקרטית קרוב לחמשה עשר שנים.

    שגריר טורקיה שבעצמה דורסת את זכויות האדם של המיעוט הכורדי שבשטחה ולצד גבולותיה, נאם אף הוא ותקף את ישראל בהאשמות מופרכות: "אסור לנו לשתוק על פשעי ישראל, זה יהיה כמו להיות שותף לפשע. ישראל הורגת רופאים בעזה ופוגעת במרפאות, אלו פשעי מלחמה. ישראל לבדה אחראית למה שקורה בירושלים ובעזה ואנו חייבים להעמיד אותה לדין – עזה הפכה לכלא הגדול בעולם".

    שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן תקף בנאומו את הדו פרצופיות של האומות המאוחדות ואמר: "כל מי שמדבר כאן היום ולא מגנה את טרור חמאס באופן ברור וחד משמעי ולא מצליח להבחין בין פשעי המלחמה של ארגון הטרור הזה לבין ההגנה העצמית של ישראל – בוחר לחזק את הכוחות הקיצוניים ומעודד קבוצות טרור להשתמש באזרחים כמגנים אנושיים ופוגע בסיכויים לשלום. לקח לעצרת האו"ם מספר חודשים כדי לקיים דיון על מאבק עולמי בקורונה, מגיפה אשר גבתה את חייהם של מיליונים ברחבי העולם. אבל ברגע שמדובר על כינוס דיון למטרת לחץ בינלאומי על ישראל ועידוד ארגון טרור, לקח לכם רק 11 ימים".

    "בזמן שהטילים של החמאס עפים לכל מקום, כולל נגד תושבי הרצועה בעצמם, אנחנו נזהרים שלא לפגוע בחיי אזרחים" המשיך השגריר. "למרות מאמצינו – חמאס בונה מנהרות מתחת לבתי ספר ומרפאות. כישראלי ויהודי כואב לי כל מוות של אזרח, אבל החמאס רואה כל הרוג כניצחון. אני מודה למדינות שתמכו בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ראשית לנשיא ביידן. אנו פועלים כדי להשיג שלום – חתמנו על הסכמי שלום, אנו בקשרי שלום עם ירדן ומצרים. נסוגנו מרצועת עזה וחמאס כבש אותה באלימות תוך כדי זריקת יריביו הפלסטינים מהפת"ח מהגגות".

    ארדן הוסיף והטיח: "חמאס לא מכיר בזכותה של ישראל להתקיים, אם המוסד הזה יחזק את החמאס – הוא מגביר את הסיכוי של ארגון הטרור חמאס לרשת את הרשות הפלסטינית – אל תגידו שלא הזהרנו אתכם. לא נקבל מתקפות אנטישמיות. היום אנו רואים עד כמה האנטישמיות קרובה לאנטי ציונות אנו קוראים לכל המדינות להילחם באנטישמיות. שאף יהודי לא יפחד לחיות את חייו. אני אומר שוב – לעולם לא שוב. נעשה מה שצריך להגן על עמנו".

     



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      האו"ם צריך גם להפסיק את הלחימה נגד ישראל בושה וחרפה